In four studies, participants interacted with realistic computer renderings of their future selves using immersive virtual reality hardware and interactive decision aids. In all cases, those who interacted with virtual future selves exhibited an increased tendency to accept later monetary rewards over immediate ones.
—Hal E. Hershfield (1)
Studiile arată că oamenii care sunt ajutați să se imagineze în viitor sunt mai predispuși să-și amâne consumul. Chiar dacă puțină tehnologie e implicată în asta. În studiul de mai sus ei au mai multe șanse să pună bani deoparte.
Asta demonstrează că disciplina ta este afectată de abilitatea de a simți empatie față de viitorul Tu.
Dacă imaginea ta de peste 10, 20, 30 de ani nu este vie în mintea ta de acum vei avea dificultăți în amânarea beneficiilor actuale pentru că omul din viitor să aibă o viață mai bună.
Din aceste motive gândește-te la tine ca la persoana din viitor.
Întreabă-te dacă astăzi ești fericit și recunoscător pentru alegerile pe care le-ai luat acum câțiva ani sau dacă vrei să schimbi ceva din trecut. Cum te face asta să te simți?
Acum ce alegeri faci pentru persoana din viitor?
Sunt alegerile ce le faci astăzi potrivite sau te vor afecta într-un viitor mai mult sau mai puțin îndepărtat?
Persoana ce vei deveni în 10 ani va fi cel mai probabil foarte diferită de persoana care ești acum, totuși vei fi tot tu.
Stă în mâinile tale să devii mai empatic cu persoana din viitor și să decizi: NU fi egoist și nu-ți fura viața bună.
(1) – Hershfield, H. E., Goldstein, D. G., Sharpe, W. F., Fox, J., Yeykelis, L., Carstensen, L. L., & Bailenson, J. N. (2011). Increasing Saving Behavior Through Age-Progressed Renderings of the Future Self. Journal of Marketing Research , 48: S23-S37.