Sponsorizare în 10 Pași
Săptămâna trecută am scris articolul ăsta în care prezentam cu surle și trâmbițe sponsorii din 2017.
Sincer, nu visam eu când m-am apucat de alergare că cineva să îmi dea haine, geluri, adidași sau bani pentru pasiunea mea: alergatul.

Nu te gândi acum că e totul sustenabil, că nu mai e nevoie să muncesc și că de aici îmi iau banii din care-mi iau avocado.
Este mai degrabă un efort din partea unor oameni care vor să-și asocieze produsele cu imaginea mea. Și eu eu cu imaginea lor.

Nu sunt primul și nici ultimul care are norocul ăsta. Există băieți care aleargă mult mai bine ca mine și au sponsori mai mari dar și care aleargă mai  încet cu sponsori în spate. Deci se poate.

O spun sincer și fără remușcări.  Pentru mine e o plăcere și o onoare sa reprezint brandurile pe care le reprezint în momentul de față căci sunt unele dintre cele mai bune produse de pe piață.
Indiferent că vorbim de echipament, haine de munte sau geluri.

 

E un efort din partea unor oameni care, pe mine, mă relaxează financiar și simt că cineva are grijă de mine.
Și e un sentiment plăcut. Ca și când cineva te acoperă seara, înainte de culcare.

 

Tuturora ne place să primim lucruri moca. Gestul hrănește Brăneanul din noi,  ne gâdilă o genă,  din genom.
Nu știu exact care da parcă era un studiu pe undeva.

 

Anul 2016, ăla care a trecut, a fost un fel de premieră. Am primit chestii (adidasi, geluri, haine)-gratis-pentru că am început să alerg bine.

 

Anul 2017 e diferit. Am primit chestii gratis pentru că alerg bine și că voi scrie despre ele. Acu o să zici “băi da cât se laudă ăsta”.

 

E delicată treaba asta cu Sponsorii. E greu sa le intri în grații și sa îi mulțumești (pe unii). Nu mai e suficient sa faci un singur lucru bine, cum e alergarea în cazul meu nostru, și ei sa vrea sa te sponsorizeze.

 

Mnop.
Trebuie sa ai rezultate, un Blog,  sa faci recenzii de produse, sa le promovezi, sa le recomanzi prietenilor, sa faci și un vlog despre ele, și să mergi să le vinzi din ușă-n ușă dacă se poate.

 

Ei bine eu zic ca se poate și pe mine nu deranjează că fac asta.

 

O voi face mult timp de acum înainte direcționat de obiectivitate. N-am să duc pe nimeni cu zăharelul doar pentru că le-am primit moca.

 

În plus cu toții avem o părere despre gelul x sau adidașii y.

 

De ce să nu o scrii undeva și sa o vadă cât mai multa lume?  Eu ăsta plănuiesc sa fac.

 

Dacă te bate gândul, să obții o sponsorizare sau mai multe,  și nu îți e teamă sa îți spui părerea poți urmări pașii de mai jos să vezi cum am abordat eu treaba asta cu Sponsorii în 10 pași de uriaș.

 

1. OBȚINE REZULTATE

 

Ele reprezintă  imaginea ta în ochii sponsorilor. În plus oamenii te urmăresc pentru ca ai alergat un timp fantastic și sunt curioși cum ai reușit. Vor tine un ochi pe tine sa “fure” puțin din experiența ta.  Nu e nimic rău în asta.  Cu toții furăm unii de la alții.  Trucuri, sfaturi, idei.

 

Rezultatele te fac popular în ochii oamenilor.

 

Rezultatele de diferențiază de majoritatea oamenilor, te pun pe podium. Totuși ele nu vin peste noapte și nu sunt ușor de obținut.

E poate cel mai greu lucru și cel mai important din obținerea unei sponsorizări.

 

 Nu uita:PODIUMUL ARE DOAR 3 TREPTE. În plus există doar un singur câștigător care de obicei ia totul. Sau conform legii 80-20 a lui Parreto putem spune că 80% din succes îi aparține primului.
TU ÎȚI AMINTEȘTI CINE A FOST AL DOILEA OM PE LUNĂ? Dar  PRIMUL? 
Știi ce zic acum?

 

2. FĂ-ȚI UN BLOG

 

Blogul reprezintă vocea ta. Cum îți exprimi gândurile legate de diferite subiecte. În cazul nostru produse, echipament, concursuri.

 

Aici poți spune cu voce tare ce îți place, ce nu îți place și ce ai vrea sa se schimbe. Poți face rezumatul unei curse. Vei rămâne uimit câți oameni vor vrea sa îți citească povestea. Eu citesc toate poveștile care îmi pică pe newsfeed-ul facebook-ului. Și fiecare mi se pare interesantă în felul ei.

 

În plus toate poveștile rămân acolo, pe Blog. Când vei vrea sa le recitești vor fi doar la un Click distanta.

 

3. VERIFICĂ CE SPONSORI SUNT PE PIAȚĂ

 

Fa-ți o lista cu Sponsorii care deja sponsorizează sportivii. Ei apar pe echipamentul lor sau pe bannerele de la start – finish. Mereu țin un ochi deschis pentru asta.

 

Încearcă sa îi grupezi în 3 categori. Sponsori de echipament, de nutritie, de adidasi.
Pană la urmă de asta ai nevoie ptr a-ți reduce cheltuielile.

 

Mai există o categorie dar ăstia sunt foarte foarte rari: Sponsorii care îți vor da bani sa-i reprezinți.  Există o legendă că ei nu ar fi reali dar eu cred că totuși exista câțiva printre noi.

 

4. FĂ-ȚI O PREZENTARE UCIGĂTOARE

 

Aceasta îți va folosi ca o carte de vizită pe care o poți trimite prin email sau printr-o singur link în care le spui oamenilor:

 

*Cine ești?
* Ce pasiune ai?
* De ce faci asta?
* Ce obiective ai?
* Ce iti doresti de la ei?
* Și cum îi poți ajuta?

 

5. TRIMITE EMAIL-URI

 

Acum că ai prezentarea si lista de sponsori un email cu intenția ta ajuta. Defapt e obligatoriu.
Obisnuieste-te cu asta, cu trimisul email-urilor, ca așa vei comunica cu oamenii interesați de colaborări.

 

6. CERE LUCRURI PUNCTUAL

 

Ai nevoie de un ceas, o pereche anume de adidasi sau pudra proteica post-alergare?
Trebuie doar să ceri și uneori vei fi surprins ca ți se va acorda. De cele mai multe ori nu. Însă trebuie sa bați la multe uși ca sa ți se deschidă.
E și o vorbă celebră:
Copilul care nu plânge, mă-sa nu-i dă țâță.

 

7. SPUNE CE OFERI ÎN SCHIMB

 

Aici va trebui să fi foarte convingător.   Arata/spune ce poți oferii:
  • Review la produsele postat pe Blog;
  • postari pe Facebook;
  • logo pe echipament;
  • vloguri despre produse;
 Fii original și pune-ti mintea la contribuție.  Asta ajuta nu doar în cazul ăsta ci și așa… în general.

 

8. NEGOCIAZĂ

 

Pasul ăsta nu e obligatoriu dar e bine sa o faci ca exercițiu și sa testezi puțin flexibilitatea oamenilor.
În plus dacă ceva nu îți convine apăi nu merită să renunți la demnitatea ta și să faci ceva ce nu îți place doar ptr niște șoșoni.
Îmbărbătează-te și spune punctul tău de vedere, cum vezi tu că ar funcționa colaborarea.

 

9. CAZI LA O ÎNȚELEGERE

 

Pasul ăsta e obligatoriu și se finalizează prin  semnarea unui contract sau în cele mai bune cazuri printr-un gentlemen-agreemant adică o mică înțelegere.

 

10. TRECI LA ACȚIUNE și oferă ÎN PLUS

Acum urmează partea grea. Timp de un an de zile (sau cât durează contractul) trebuie să îți îndeplinești sarcinile. Dacă ați ajuns la înțelegerea că trebuie să ai 3 postări pe lună legate de produse, tu fă 4.

Dacă ai un review pe lună, tu fă două și așa mai departe.

Lumea va fi mulțumită de tine și vei lăsa loc de bună-ziua.

Sigur că vor fi momente când nu vei avea chef să faci tot ce ai promis.

Lenea nu a dus pe nimeni nicăieri.

 

Cam atât.

Te pup pe portofel + o dedicație.

 

 

 

Ti-a plăcut articolul?
Mă poți sprijini pentru a scrie mai multe prin Patreon!
Sponsori | Colaboratori | Prieteni | 2017
UTMB 2017 | Povestea

Warning: file_get_contents(https://graph.facebook.com/comments/?ids=https://roberthajnal.ro/blog/2017/01/18/10-pasi-de-furnica-pentru-a-obtine-sponsorizari/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /srv/users/serverpilot/apps/roberthajnal-ro/public/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 17

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/users/serverpilot/apps/roberthajnal-ro/public/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 19