Spiritele sunt cam încinse și există două tabere.
Cei care cred tot ceea ce spune Andrei și ceilalți, care asociază numele lui cu o persoană nepotrivită pentru a da sfaturile pe care le acordă, un nonsportiv și neprofesionist.
Pentru a-mi ușura munca și pentru ca articolul să fie mai ușor de citit, voi numi prima categorie de oameni care-l cred (sau dau impresia că-l ascultă) orbește believeri și cea de-a doua, cei care-l blamează, hateri.
I-am numit așa doar de dragul de a da un nume celor două grupuri, nu pentru că mă încadrez în grupul beliveri-lor sau hateri-lor…dar am prieteni aflați în ambele tabere.
Dacă ai întrebări tu în ce categorie ești, poate filmulețul de mai jos, care e superhazliu, te va ajuta.
Din START afirm că problema nu e Andrei Rosu, ci imaginea pe care o percepem legată de el.
Fiecare din oamenii dintre cele 2 tabere îl percep într-un fel. Până aici toate bune. Problemele și discuțiile apar pentru că cele două imagini percepute se bat cap în cap.
Cei din tabăra hateri-lor nu sunt de acord cu imaginea percepută de tabăra beliveri-lor și invers. Repet, Andrei nu este nici cum il percep beliverii, nici cum il percep haterii.
Cum îl văd beliverii?
- Beliverii îl văd ca pe o persoană acreditată să acorde sfaturile pe care le dă;
- Beliverii îl văd ca pe un supererou, iar dacă-i urmează sfaturile vor ajunge și ei în cartea recordurilor, alergători sau înotători de anduranță;
- Beliverii îl văd trimisul domnului în a-i salva de păcatul leneviei;
- Beliverii, ale căror activitate sportivă e inexistentă îl văd ca pe un alergător, înotător, biciclist bun, profesionist;
- Beliverii care aleargă, îl văd ca înotător / biciclist bun;
- Beliverii care aleargă, înoată, biciclesc se încadrează în categoria haterilor. Sunt foarte puțini oameni care fac ce face Andrei și-l apreciază.
- Beliverii îl văd pe Andrei Roșu ca pe fostul membru al unui trupe muzicale care a ajuns in cartea recordurilor;
- persoana potrivita căreia să-i dai 500 de euro să te învețe să alergi;
Cum îl văd haterii?
- persoana care scoate cu greu 1:30 pe semimaraton – un rezultat mediocru;
- fostul membru al unui trupe muzicale care s-a apucat de alergat, deci nu e acreditat să acorde sfaturile pe care le acordă;
- persoana care a înotat Canalul…dar cu neopren;
- câștigător al unei ETAPE de cupă mondială unde a participat alături de alți…2 concurenți;
- omul care jefmănește persoanele inocente de 500 de euro ca să le dea câteva sfaturi și să le motiveze;
Ce este Andrei Roșu?
- omul cu un marketing foarte bun. Comparabil cu cel al lui Arsenie Boca;
- omul care oferă cel mai bun stil de leadership, prin exemplu;
- omul care a ridicat cei mai mulți oameni de pe canapea și i-a îndreptat către o schimbare;
- un bun familist;
- un tip fain, altruist, înțelegător, empatic;
- un leader de opinie;
- omul foarte bun la time management;
- primul român care a trecut Canalul Mâneci înot, într-un neopren;
- omul care vede succesul ca fiind un echilibru. Sport – familie – cariera;
- omul care a conștientizat unde greșește și cu micile schimbări și-a îmbunătățit viața;
- omul care a reușit să facă cel mai mare eveniment de fundraising pentru cauze sociale prin Transmaraton; (câți alergători pot face asta?);
- omul care a căutat sponsori pentru visele sale;
- un om al acțiunii; acționează pentru visele lui;
- omul alături de care am alergat 50 de km la un antrenament;
- omul care a învățat să înoate și după 3 ani a traversat Canalul;
- românul cu unul dintre cele mai populare și motivaționale TED speech;
- omul care a realizat lucruri greu de făcut la prima vedere, dar cu motivație și concentrare, pot fi realizate. Orice poate fi realizat cu un bun management;
Ce nu face / este Andrei Roșu?
- nu este un sportiv profesionist;
- nu este un supererou / personaj fantastic. Este un om obișnuit;
- nu este persoana potrivită pentru a-i da 500 de euro pentru a-ți oferi un plan pentru alergare. Eu sunt :))
- traversarea canalului, enduroman, recordurile mondiale reprezintă realizări personale, NU performanțe sportive;
- nu este Campion Mondial la vreun sport;
- Andrei nu face performanță în triatlon. Mihai Bărăctaru o face în schimb;
- Andrei nu face performanță în alergare. Marius Ionescu și alții câțiva o fac;
- Andrei nu face performanță la înot… nu știu înotători români care fac asta, dar sunt sigur că există;
Andrei e exemplul că sportul nu înseamnă doar sport. Ci înseamnă a-ți creea o imagine favorabilă.
A fi agreat și acceptat și mai apoi sponsorizat. Lucru nu acceptat de toată lumea.
Pentru mine e ok și-i spun bravo lui.
Când voi vrea să-mi caut sponsori, nu să-i aștept să mă găseacă ei, voi acționa. Ca Andrei! 🙂
Ce cred eu în legătură cu programul CIA?
Încă n-am încheiat discuția. Am vorbit de imaginea lui Andrei, omul Andrei. Acum să luăm la puricat proiectul Coaching In Alergare.
Primul lucru ce mi-a sărit în ochi, ca o musculiță în timp ce alergi, sunt prețurile. N-am crezut că există cineva care să ceară ~3000 de parai pentru a învăța pe cineva să alerge. Chiar și să-ți aducă medalia de (h)aur la vreo cursă importantă.
Totuși…
Într-o societate capitalistă, de obicei, prețurile sunt reglate în funție de cerere și ofertă. Deci, pe scurt, dacă există mulți oameni care plătesc pentru un produs, poți crește prețul și-ți mărești câștigurile.
Acum există și o strategie de produs.
Dacă vrei ca oamenii să-ți aleagă un produs anume, din mai multe, pui prețul mare la celelalte. Cred că despre asta e vorba despre produsul CIA X-TREME care costă 489 EURO / luna (total 2934 EURO). Sunt curios câte persoane au aplicat pentru produsul X-treme.
Trecem la următorul “produs” CIA PERFORMANCE – INVESTITIE: 189 EURO / luna (total 567 EURO).
Programul care a iscat disputa reprezintă salariul meu dintr-o lună. Cred că 1/2 din salariul unui corporatis aflat la început. Dacă e să te gândești logic, poți să-ți iei un laptop, dai 10 lei pe o cafea, îl conectezi la wireless și-ți găsești toate informațiile de care ai nevoie. Dar cumpărăturile, chiar și pentru programele de alergare nu se bazează pe logică, ci pe sentimente.
Dacă pe tine te-a convins că vei flutura steagul la următoarea competiție de pe podium și e un vis umed pe care-l ai, îi vei da de două ori suma.
Acum să facem un joc de rol. Să presupunem că Andrei ar fi promis 10% randament la portofoliul de acțiuni pe care-l ai la bursă. Sau că-ți va crește afacerea cu 10%. E cam același lucru. O promisiune la fel de vagă.
Aici e problema adevărată. Ambiguitatea celui 10%. Cât de mult / puțin înseamnă 10% în ziua de astăzi?
Pentru Marius Ionescu ar însemna să-i aducă recordul național, pentru mine n-ar însemna atât de mult, dar ar fi o îmbunătățire consistențială și cu cât sunt persoane care se pricep mai puțin la alergare (aici poate fi orice alt sport/afacere/portofoliu de acțiuni) cu atât ar însemna mai puțin.
Până la urmă, cei 500 de euro pentru cei 10% l-ar ajuta cel mai mult pe Marius decât pe orice alergător. Totuși, în cazul lui, knowhow-ul de care dispune CIA n-ar funcționa. Cred.
Problema nr.2 – personal nu apreciez faptul că Andrei se folosește de unele realizări parțial adevărate, pentru întărirea brandului personal.
Gen.
- 177 de kilometri parcurți în cadrul unei alergări non-stop, în scop caritabil desfășurate între Brașov și București. Dacă stai să gândești puțin asta, nu-mi spune nimic. Doar dacă vreau să fac și eu exact același lucru, ar fi persoana potrivită căreia să-i cer sfatul și să-i fac cinste cu maxim o bere.
- Primul om din lume care a cântat la tobe la Polul Nord – așa și?
- Câștigător al Cupei Mondiale de Triplu Ultra Triatlon (11.4 km înot, 540 km bicicletă, 126 km alergare) și locul 2 la Quintuple Ultra Triathlon, Virginia (19 km înot, 900 km bicicletă, 210 km alergare). Știrea asta nu știu cât de adevărată e. Adică una e să fii câștigător de ETAPĂ de cupă mondială în fața a altor 2 participanți și una e să câștigi CUPA MONDIALĂ acreditată. Îndoielnică treabă.
Am scris cam mult și îmi place să cred despre mine că nu-s bun la bârfe, dar asta mi-a ieșit.
Eu îl apreciez pe Andrei pentru omul care este, nu pentru sportivul Andrei. Pentru că motivează mai mulți oameni decât ar face orice alergător profesionist.
Cam atât.
Robert.