Traseul Custura de la Retezat SkyRace e pragul meu de maturitate. E de fapt începutul meu ca alergător montan. Prima cursă în care am ieșit a 2-a fată, după Geanina Tănase. Primul și cel mai greu concurs.  Locul unde am promis că mă voi întoarce până ce voi câștiga cursa “Custura”. Locul unde m-am îndrăgostit iremediabil de alergarea montană.

Am plecat o săptămână în Vale, să urc pe Parângu Mare, să culeg ciuperci, să alerg și să petrec timp de calitate cu familia. În weekend aveam să alerg RSR – traseul Buta. Nu am alergat Custura pentru că abia mi-am reluat planul de antrenament pentru CCC și 28 de km ar fi fost prea mult, prea devreme.

Vremea capricioasă a făcut să nu ajung în Parângu Mare și să ratez peisajul de vară pe care muntele îl oferă. M-am mulțumit cu o urcare în Parângu Mic, pe traseul de Parângu Night. Ultimele incidente cu animale și alergători m-au făcut să am ceva emoții. Atât pentru mine, cât și pentru Corina.

Urcarea în Parângu a fost marți. Miercuri am mers după ciuperci, pe ruta ce mergeam în copilărie. Am găsit destule. Cam cât pentru o tocană sănătoasă. Joi urma să mergem să facem ordine prin garaj. Vineri pregătire pentru concurs și un drum până în Chei.

Am ajuns la Cheile Buții vineri, pe la 14:30, cu gândul să fac o alergare pe traseul scurt, Valea Mării. La masa de la restaurant stăteau Radu, Silviu și Lucian alături de Maite și fotograful ei. M-am băgat și eu puțin în seamă.

Am povestit de concurs, cum a evoluat, cât a crescut de la an la an și cât de bine au fost organizați. Bine am mai vorbit și de copii și armată.

Pe la 3 am pregătit grătarul și am fost gata să plec la alergare. Am făcut traseul Valea Mării cu Radu și Cătălin în 37 de minute. Destul de rapid. Semn că eram în formă pentru ziua următoare. După alergare m-am ocupat de grătar, mi-am ridicat kit-ul și am asistat la ședința tehnică unde s-au prezentat detaliile curselor și s-au prezentat favoriții de la cursa mamă, Custura.

Apoi am plecat acasă. Planul era să stăm în cort, dar ne gândeam că o să plouă și nu avea niciun farmec. Mai ales că aveam posibilitatea să dorm acasă, să vin cu mașina dimineață. Boierie.

Ziua cursei

Ne-am trezit la 06. Am mâncat orez cu lapte și ceva fructe cu biscuiți. Afară era o atmosferă închisă, de ploaie.

Pe la 7 am plecat către locul de start. Afară ploua și credeam că start-ul se va amâna. Nimic nu s-a modificat. Startul a rămas la 09:00. Cu gândul ăsta am început și eu o alergare ușoară.

20-25 de minute de încălzire mi-am zis că vor fi suficiente. Cele 10 secunde au venit peste mine ca un tăvălug. Deja eram aliniat la start, cu gândul să mă țin cât pot de elita.

Cristina Niculae - Retezat Sky Race

Am alergat cu ei 2 km până ce am intrat în pădure. Apoi ei au menținut ritmul, eu am luat-o la pas. Nu avea rost să mă grăbesc/consum. Eram primul de la traseul Buta. După cei 2 km. odată cu urcarea a început și durerea mea de gambe. Mă așteptam la asta.

Până la schit am fost ajuns de David și un spaniol care erau la traseul Buta. Cu ei avea să mă lupt până la final. În fața mea erau Zincă, Zaid, Szoby, Gălițeanu. Andrei Preda, Bălan și un Italian. Toți la traseul Custura. Altă categorie, alt ritm, alt nivel.

Noi parcă ne-am complăcut într-un ritm de craoazieră. David trăgea cât putea de el și Ramon deși a accelerat inițial, i s-a tăiat gazu’ imediat după schit. Apoi a urmat urcarea către Piule unde mi-am regăsit ritmul, alergarea pe creastă și coborârea către Buta unde am luat avans.

Am ajuns primul la Buta și pe forestier am fost cam singur, accelerând parcă la fiecare kilometru. Am trecut linia de finish, unde mă așteptau Nuți și Radu. 23 de km în 2h24’59”.

Ajuns la finish, am așteptat câștigătorii de la Custura și pe Corina.

După ce a ajuns toată lumea, a început premierea. Până atunci eu am început (re)hidratarea. Cred că am băut 5 doze de bere fără alcool.

RetezatSkyRace 2015 a fost un concurs reuști din punctul meu de vedere. Bine organizat de la cap la coadă. A lipsit un mic amănunt. Transportul.

Formularul următor e legat de posibilitatea de a ajunge dintr-un oraș mare, la locul de start pentru ediția următoare. Dacă și tu ai avut probleme legate cu transportul până la Cheile Buții, completând formularul următor, ne furnizezi informații valoroase pentru ediția următoare. Mă voi asigura ca toate datele să ajungă la organizatorii ediției următoare.

Foto: Fisheye.ro, Cristina Niculae, arhiva personala

Ti-a plăcut articolul?
Mă poți sprijini pentru a scrie mai multe prin Patreon!
Review - La Sportiva UltraRaptor - Adidași țapeni!
Ce alergări au fost în weekend?

Warning: file_get_contents(https://graph.facebook.com/comments/?ids=https://roberthajnal.ro/blog/2015/06/23/retezat-skyrace-2015-si-un-chestionar-la-final/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /srv/users/serverpilot/apps/roberthajnal-ro/public/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 17

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /srv/users/serverpilot/apps/roberthajnal-ro/public/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 19