Tabata Chellenge

Te-ai gândit cum să faci mai mult sport cu jumătatea ta mai bună dar nu aveți timp de mers la sală? Îți propun un joc care durează între 4 și 20 de minute pe zi ca să faceți mai mult sport împreună.

Tabata e genul de activitate intensă sub forma (20” efort, 10 secunde pauză, 20” efort, 10” pauză)x4. Un set durează 4 minute. Set-ul îl poți repeta de câte ori vrei dar îți recomand maxim 3 seturi unul după altul. Există playlist-uri întregi pe Spotify cu melodii Tabata care te vor ghida / ajuta să faci 20” exercițiu și 10” pauză.

REGULILE #TABATACHALLENGE

  1. Se aleg, săptămânal, două exerciții cardio complementare . Exemplu: Mountain-Climbers cu Jumping Jacks sau Kettlebell Swings cu Kettlebell Clean and Press sau Burpees cu Genoflexiuni. Exercițiile se stabilesc în fiecare duminică și rămân valabile toată săptămâna;
  2. Poți face în cele 7 zile maxim 5 seturi de tabata / zi;
  3. Există o secțiune unde se contorizează numărul de serii tabata și după fiecare set de 4 minute realizate se bifează o serie;
  4. Cine adună cele mai multe serii la finalul lunii câștigă premiul prestabilit;

Jocul poate să fie făcut pe o bucată de carton și expus la vedere ca să-ți reamintești constant că ai de făcut serii de câte 4 minute, cu o miză. Jocul e ușor de implementat, are un scop și se face în spirit competițional.

Dacă nici asta nu vă va face să faceți mai mult sport împreună înseamnă că (aproape) nimic nu vă mai salvează relația. Glumesc, nu te agita.

Indiferent că ai deja o viață activă și te antrenezi constant e chiar indicat să introduci serii de tabata în rutina ta de antrenament. Recomandarea mea e să faci, dacă lucrezi de acasă câte o serie o dată la două ore iar dacă ai muncă de birou, poți face exercițiile dimineața.

Așa arată cartonul după care mă întrec eu cu mândra mea.

Tabata Leaderbord

 

Ti-a plăcut articolul?
Mă poți sprijini pentru a scrie mai multe prin Patreon!
The (real) Win after UTMB: Part of Altra Red Team and UGLOW