apa_HajnalRobert

Articolul acesta nu îți va lua nici 3 minute să-l citești însă la final vei știi:

  • 7 motive pentru a bea mai multă apă;
  • ce cantitate de apă trebuie să consumi zilnic;
  • cum îți dai seama dacă ai băut prea multă/puțină apă;
  • Ce se întâmplă dacă nu bei suficientă apă;

Sunt convins că faci aceași greșeală pe care o făceam și eu  nu cu mult timp în urmă.

Nu bei suficientă apă!

A bea apă, e unul din lucrurile pe care știi că trebuie să  le faci, zilnic, însă nu reușești nicicum să consumi cantitatea de apă recomandată. Pe langa faptul că nu iei în considerare binele pe care ți-l poate face apa, nu bei nici măcar cantitatea necesară nevoilor organismului tău. Nu o zic în semn de reproș însă vreau să-ți atrag atenția asupra consumului zilnic de apă.

Consumul de apă determină o schimbare enormă a modului în care  te simți, mai ales din punct de vedere al energiei și al capacității de concentrare. Apa contribuie la diluarea toxinelor din sânge, pentru a le elimina prin rinichi, astfel  că apa ajută rinichii să funcționeze mai bine. Apa poate fi consumată sub forma ceaiurilor fără cofeină  și a alternativelor la cafea. Jumătate de lămâie stoarsă într-o cană de apă fierbinte este o opțiune bună, deoarece lămâia este un puternic detoxifiant și antioxidant. De asemenea poți adăuga o bucată de ghimbir ( alt antioxidant foarte bun ) alături de lămâie sau în locul acesteia, fără preferință.

APA IN CORP

Ce se întâmplă dacă nu bei suficientă apă?

Înafară de spălarea rinichilor, apa are multe funcții în organism, cum ar fi dizolvarea mineralelor, rolul de sistem de transport, lubrifiant și termoregulator. Chiar și o deshidratare ușoară poate duce la constipație, dureri de cap, letargie, confuzie, și, de asemenea, sporește riscul apariției infecților tractului urinar și a pietrei la rinichi. Când se pierde doar 1% din fluidele din organism, temperatura corpului crește, iar concentrarea devine mai dificilă.

Mecanismul setei se declanșează atunci când pierdeți între 1% și 2% din apa organismului. Însă reflexul setei se confundă de multe ori cu cel al foamei. Dacă îl ignorăm sau îl confundăm cu foamea, deshidratarea poate continua până la aproximativ 3% când afectează grav performanța mentală și fizică.

7 motive pentru a bea mai multă apă

APA

APA

Aceste argumente sunt un rezumat după documentarea pe care am făcut-o pentru acest articol.

  1. Pentru a slăbi;
  2. Pentru detoxifiere;
  3. Îți accelerează metabolismul;
  4. Îți face pielea mai frumoasă;
  5. Îți dă energie;
  6. Elimină balonarea;
  7. Elimină grăsimea stocată;

(Poți citi mai multe aici și aici și în plus uite ce a spus Kelly Barton despre consumul de apă)

Kelly Barton_Apa este cel mai neglijent nutrient in dieta noastra dar unul dintre cele mai vitale

Există un mit care spune că trebuie să bei 2 litrii de apă zilnic, sau 6-8 pahare. Ceea ce e complet GREȘIT!

Câtă apă trebuie să bei zilnic? 

Ca să aflii câtă apă trebuie să bei în fiecare zi, câtă apă are nevoie organismul tău pentru a funcționa normal urcă-te pe cântar, după ce vei citi articolul, și împarte greutatea ta la 30. Acum e momentul să iei în serios cântarul și să fi sincer cu tine.

Rezultatul e exact cantitatea de apă in litri pe care trebuie sa o consumi. Dacă bei apă îmbuteliată, optează pentru sticlele de 0.5 sau 1l pentru că-ti va fi mai ușor să ții evidența cantității consumate. Crede-mă! dacă vei ține evidența consumul zilnic de apă nu numai că vei începe să te simti mai sănătos, dar vor fi vizibile și rezultate la nivelul corpului tău, pierdere în greutate, tonifiere.

ATENȚIE! 

Dacă ești băutor de cafea, suc, sau alte băuturi pe bază de zahăr (inclusiv alcool), este NECESAR să bei, în plus, o cantitate egală de apă în aceași zi cu celelalte băuturi consumate.

Așa că te sfătuiesc ca data viitoare când ieși în oraș spune:

RobertHajnal_DoarApA

Explicația este dată de faptul că zahărul și cofeina absorb apa din corpul tău și, astfel, provoacă deshidratarea.

Sucurile sau băuturile zaharoase NU îți potolesc setea. Dimpotrivă te fac mai însetat și vei fi mult mai deshidratat ca înainte de a consuma băutura respectivă. Și uite cât zahăr conține fiecare băutură în parte!

zaharbauturi

Zahar în suc

5 sfaturi pentru a vă obișnui să beți o cantitate suficientă de apă
  1. Bea un pahar de apă când te trezeșți. Dimineța, sângeșe și urina au cea mai mare concentrație de toxine; dacă bei apă, diluezi aceste toxine, care astfel se detoxifică mai ușor; 5 avantaje pentru a bea apa dimineata
  2. Bea întodeauna apă înainte de masă. De multe ori confundăm senzația de sete cu cea de foame. Astfel, mai ales dacă dorești să slăbești, bea un pahar de apă înainte de o gustare sau o masă importantă.
  3. Bea două pahare de apă după ce faci exerciții. Mușchii devin rigizi și, de asemenea, pierzi apă prin transpirație. Ai nevoie de aproximativ 600 de ml de fluide pe oră, în funcție de dificultatea antrenamentului.
  4. Ține apa lângă tin. Cumpără-ți o cană frumoasă de 1l și păstreaz-o pe biruo la serviciu. Umple-o cu apă filtrată. Sau cumpără 1l de apă minerală și bea din ea până seara.
  5. Bea apă filtrată sau apă minerală. Evită apa îmbuteliată care nu este „apă minerală naturală”, chiar dacă pe ambalaj scrie „de izvor” sau „pură”. Doar apa de izvor care provine dintr-o sursă pură și are un nivel mineral constant, în toate anotimpurile, în fiecare an, poate fi numită „apă minerală naturală”. Aceasta înseamnă că apa ajunsă sub pământ cu sute de ani în urmă a fost împinsă treptat către suprafața de izvoarele subterane prin crăpăturile straturilor adânci de rocă purificată și mineralizată în timpul acestui proces. Această apă nu conține pesticide sau contaminați nitrați ca apa freatică din care provine apa de la robinet;

beamaimultaapa

Ca orice lucru, în exces, chiar și apa poate fi dăunătoare. Poți depăși doza zilnică de care organismul tău are nevoie când e cald, când ai făcut efort fizic însă NU exagera deoarece filtrarea apei prin rinichi antrenează si eliminări de sodium prin urină, saracind astfel sangele de acest element important. Pentru ați da seama dacă ești deshidratat, sau nu, fi atent în momentul când mergi la toaletă la culoarea urinei tale. Dacă este prea gălbuie atunci mai trebuie să bei apă iar dacă este transparentă las-o mai ușor cu băutul și mănâncă ceva!

Dă dovadă de înțelepciune și adaugă acest obicei, de a consuma zilnic apă, mai mult decât o faci acum, înlocuind băuturile carbogazoase care conțin atât de mult zahar de care corpul tău nu are nevoie.

Uite ce a spus Thereou despre băutorii de apă!

Henry David Therou_Apa Este Singura Bautura Pentru Un Om Intelept

Brașov Marathon Prin Ochii și Picioarele Mele
12 bloguri sportive pe care ți le recomand

Warning: file_get_contents(https://graph.facebook.com/comments/?ids=http://roberthajnal.ro/blog/2013/12/28/apa/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /home/sfwfprjc/public_html/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 17

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/sfwfprjc/public_html/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 19